środa, 22 kwietnia 2015

10 rocznie cz.2




    Byl wariatem,szalencem w pozytywnym tego slowa znaczeniu porywajacym sie ze skalpelem na slonce.Osoba,ktora zrobila wiele dobrego dla kardiochirurgii.
Upor Religi napedzala wizja uruchomienia pierwszego w Polsce osrodka przeszczepow serca.Ta wizja zarazal swoich podwladnych.W ksiazce opisane sa min.trzy przeszczepy,ktore sie nie udaly ale to ten czwarty byl najwazniejszy,ten ktory sie udal.
  Bardzo fajna ksiazka.Dzieki niej mozna sie dowiedziec kim byl Zbigniew Religa.Co z tego,ze lubil pic czy palic papierosy.Kazdy ma jakies wady.Czlowiek z bagazem wad jest bardziej prawdziwy.
  Wieki temu,bedac na poczatku mojej "kariery zawodowej" mialam okazje transportowac pacjenta do kliniki w Zabrzu.Sytuacja stresowa bo pacjent byl "kiepski".I strach przed szychami z Zabrza.Jak sie okazalo strach ma wielkie oczy.Pacjent w drodze mial sie dobrze a i sam profesor okazal sie normalym facetem.Zapamietalam go jako pogodnego czlowieka,wyrozumialego z szacunkiem odnoszacego sie nawet do "zoltodziobow".
   
       Z calego serca polecam!!!

3 komentarze:

  1. Czytałam książkę,bardzo ciekawie przedstawia tego człowieka i czasy, w których przyszło mu żyć. Jako uzupełnienie polecam jeszcze film "Bogowie". Tomasz Kot jako Religa ... wg mnie bardzo udana rola.

    OdpowiedzUsuń
  2. Filmu jeszcze nie ogladalam.Jestem bardziej ksiazkowa niz filmowa no i mam marne szanse na ogladanie polskich filmow.Moze niedlugo mi sie uda obejzec ten film.A co do Kota to skradl moje serce jakis czas temu wcielajac sie w Ryska Riedla.Pozdrawiam cieplo z tropikalnego ostatnio Oslo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze książki, ale oglądałam film "Bogowie" i uważam, że to nie tylko jedna z najbardziej charyzmatycznych postaci, ale i genialny film. Pan Tomasz Kot w głównej roli - idealny, genialny, prawdziwy. Bardzo polecam. To jeden z najlepszych polskich filmów ostatnich lat. Nie byłoby go, gdyby nie postać profesora Religi.

    OdpowiedzUsuń