wtorek, 13 marca 2012

Ostekake

    czyli sernik po norwesku.Poza "sjokoladekake" czyli ciastem czekoladowym zwanym tez "murzynkiem" jest to chyba najpopularniejsze ciasto w Norwegii.Jesli chodzi o wypieki to jest tutaj raczej ubogo.
            Do tego cudu cukierniczego potrzebne bedzie:
-1 opakowanie ciastek (300g).Ja uzylam ciastek owsianych bo je najbardziej lubie;)
-100g masla
           Ciastka pokruszyc.Zwykle je miele w maszynce a tym razem potraktowalam je blenderem,bo ten akurat byl pod reka.Troche sie nameczylam ale efekt koncowy byl zamierzony.Jak juz stoczymy walke z ciastkami,ucieramy maslo i stopniowo dodajemy przemielone ciastka.Powinna wyjsc plastyczna masa.Wykladamy masa dno tortownicy i do lodowki.
            Do masy serowej potrzebujemy:
-2 opakowania serka Philadelphia light
-1 opakowanie galaretki cytrynowej(125g)
-1 opakowanie smietany kremowki(w N. jedno opakowanie zawiera 1/3 litra)
           Najpierw rozpuscic galaretke w 250 ml wody.Potem ubic smietane,dodac serek,lekko podmiksowac i na koniec dodac lekko scieta galaretke i dokladnie zmiksowac.Wylac mase serowa na zasygly spod i do lodowki.
         Na warstwe wierzchnia wylac gararetke np truskawkowa.

                                   A oto bohater:


                          
                                Przypominam o CANDY!!!

11 komentarzy:

  1. po tak niesamowitym ataku bombowym, taki sernik to niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  2. eh jak pysznie, ja bym zjadła :[ i co teraz mam polizać ekran?? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast lizac ekran wpadnij na pogaduchy;)

      Usuń
  3. Wygląda przepysznie! Trochę jak nasz swojski sernik na zimno:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz jeszcze czy juz nic nie zostało???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sie pospieszysz,to moze sie zalapiesz.Co znowu dzialasz kobito,ze Cie nigdzie nie widac?

      Usuń
  5. Jadłam to ciasto i je uwielbiam, a dzięki Tobie mam przepis:) zrobię na Wielkanoc! Ale nie sądziłam, że robi się to z serka filadelfia:P To dla mnie lekki szok;D Ale tu wszystko jest możliwe, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń