czwartek, 8 marca 2012

Alarm bombowy!

     Po przeprowadzeniu wielu  eksperymentow w koncu udalo mi sie wyprodukowac niemal idealne bomby kapielowe.A to bohaterki dzisiejszego posta:



              Do wyprodukowania ich potrzebne bedzie:
-100g sody oczyszczonej
-50g kwasu cytrynowego
-25g skrobi kukurydzianej
-25g oleju kokosowego
-olejek eteryczny i barwnik wg upodoban
              Olej kokosowy roztopic w kapieli wodnej.Suche skladniki wymieszac w misce.Dodac roztopiony olej.Wymieszac.Mieszanina powinna miec konsystencje przypominajaca piasek,z ktorego robi sie "babki".Uformowac kule i odstawic do wysuszenia.Ja uzylam formy do kul o srednicy 4 cm.
    

16 komentarzy:

  1. W tej mieszaninie można się kąpać? Tzn...jakoś ta soda mnie zastanawia...ale kompletnie się na tym nie znam.Natomiast prezentuje się tak,że chciałoby się mieć takie śliczności w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sode neutralizuje kwas cytrynowy.Do wyrobu mydel uzywa sie sody kaustycznej,ktora jest bardziej zraca.

      Usuń
    2. A widzisz...czyli można się pokusić o wypróbowanie ;)

      Usuń
    3. Oczywiscie!Dzieciaki je uwielbiaja.

      Usuń
  2. Wyglądają kusząco, zjadłoby się :) Śliczne te różyczki. Kule pachną aż tutaj. Sody oczyszczonej bym się nie bała, piecze się z nią a mój tato pił taka lemoniadkę z sody ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne są. Wyglądają zupełnie jak lody malinowe;-)
    Buziaki ślę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem całkowicie oczarowana.
    Kurcze kolejny powód żeby przeprowadzić się do mieszkania z wanną.
    Cudne jest to, że się dzielisz swoimi rozwiązaniami. Wielkie dzięki.

    Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nie mam jak do Ciebie przyjechać:(

    OdpowiedzUsuń
  6. A JAK ROBISZ TAKIE KULKI????? NO U MNIE TYLKO BABECZKI...NIE MAMFORMY:((( ...CUDNE:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Qrko,forme mozesz kupic tutaj http://www.krainamydelek.pl/p181,forma-kula-40mm.html

      Usuń
    2. kochana jestes-dzięki:))

      Usuń
  7. Super,super!!!!!A wyglądają słodziutko niczym wata cukrowa:)

    OdpowiedzUsuń
  8. REWELACJA :DDDDDDDDDDDDDDDDDD Ślicznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. niemal idealne??
    wspaniałe są - mmmm... chyba wskakuję do wanny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. One nie są "niemal idealne". Są idealnie idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają pięknie, rzekłabym ...apetycznie ;o) jak kulki lodów ;o) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń