poniedziałek, 28 marca 2011

Jak zrobic mydlo?



  Mydlo domowym sposobem mozna wykonac na kilka sposobow:
1.Korzystajac z gotowego mydla (najpopularniejsze jest mydlo o nazwie "Bialy jelen" czy tez "Bialy wielblad" - cos ze zwierzeciem w nazwie),ktore najlepiej zetrzec na tarce i roztopic.
2.Wykorzystujac gotowe masy mydlane (do kupienia w sklepach internetowych z akcesoriami do wyrobu mydelek).Bazy te wystepuja w kilku postaciach:baza biala(bezzapachowa,mozna ja barwic na dowolne kolory),baza glicerynowa(jest calkowicie przezroczysta i daje najwiecej mozliwosci),bazy z roznymi dodatkami(baza oliwkowa,baza kremowa zawierajaca 1/4 balsamu nawilazjacego,baza z dodatkiem masla kakaowego,baza z dodatkiem masla Shea itd.)
3.Wykorzystujac platki mydlane - bezzapachowe i antyalergiczne,nadaja sie do robienia mydelek dla dzieci.
Barwniki:rozpuszczalne w wodzie barwniki kosmetyczne (do nabycia w wyzej wspomnianych sklepach ) lub barwniki spozywcze
Zapachy:wszystkie zapachy naturalne,spozywcze i kosmetyczne
Co mozna wtopic:prawie wszystko co nam przyjdzie do glowy:muszelki,cynamon,kawa,platki owsiane,suszone kwiaty,plastry suszonych owocow,prochy tesciowej :D
Topienie baz:najlepiej w kapieli wodnej czyli garnek do garnka,od czasu do czasu mieszajac.Mozna tez w piekarniku lub kuchence mikrofalowej ale tego nie probowalam.
Foremki:Tu wszystko zalezy od naszej wyobrazni.Mozna zakupic gotowe ale to dosc kosztowny biznes lub uzyc tego co mamy pod reka np:foremek do ciast,foremek do piasku dla dzieci,muszelek
Suszenie:Proces trawajacy najdluzej.Nawet dobe.Kiedy mydlo juz zastygnie w foremce nalezy je delikatnie wyjac i umiescic na drewnianej lub metalowej kratce aby rownomiernie z kazdej strony wysychalo.

No i to by bylo na tyle.Milej zabawy kobitki!

p.s. Powyzszy post dedykuje Lacrimie.Ona wie dlaczego :D

15 komentarzy:

  1. HIHIHI ale się uśmiałam :)
    Zobaczysz kiedyś sobie zorobię...
    Całuski Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje mydełka są przepiękne !!!
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może i mnie się kiedyś uda zrobić takie cudna mydełko;-)
    Twoje są rewelacyjne.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale miło tu u Ciebie, i od progu tak jakoś cudnie pachnie.....Pierwszy raz tu goszczę ( właśnie "wracam" od Lacrimy) i zostaję na dłużej. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje mydełka są cudne! dzisiaj robiłam z szarego mydła "Jeleń" dodałam pół szklanki wody, rozpuszczałam w kąpieli wodnej. Masa nie była płynna i musiałam ją wciskać do foremek. Błyskawicznie zastygła. Co zrobić, żeby masę można było wylać do foremek?

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam doswiadczenia ze zwyklym mydlem.Zazwyczaj mydelka robie z bazy glicerynowej.Moze dodac troche wiecej wody?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojjj jak fajnie z tym opisem robienia mydełek :) Dzięki serdeczne! Zaraz poszukam jakiegoś sklepu i zakupię tę bazę glicerynową, bo już dawno chciałam spróbować, tylko nie mogłam znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ha! Od nowego roku zacznę gotowac tylko zdrowo, ćwiczyc jogę i...robić mydełka:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaddis przywiało mnie tu od tamtego mydełka.
    Zaraźliwe TO jest okrutnie...
    Muszę, muszę takie mieć, aby chociaż powąchać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziekuję za instrukcję, mam ochote sie pobawic w takie mydlane prace:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne tylko jak coś do nich wtopić?

    OdpowiedzUsuń
  12. Super mydelka!!!Jestem tylko ciekawa jak zrobic takie efektowne zawijasy w mydelkach.Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam takie mydełka pachnące i z zawijasami !!!
    Dziękuję z całego serca za wspaniały prezent.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hi, hi, hi! Te prochy teściowej mnie ubawiły!
    Śliczne mydełka robisz! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie że można zrobić samemu własne domowe mydełko i widzę w tak prosty sposób. Na pewno warto wypróbować. Fajnie że też można robić te tradycyjne, żelowe czy glicerynowe dla urozmaicenia. Jeśli ktoś chce także żelowe to sprawdzony na to przepis http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-zelowe-lawendowe-mydelka-pod-prysznic/ - dziękuję za ten wpis, sprawdzę jak mi wyjdzie tego typu mydełko.

    OdpowiedzUsuń